Irmahønens fremtid er afgjort

Siden 1936 har Irmahønen lagt sine æg på taget af en bygning ved Søerne i København.

Syv æg i minuttet. 

Så mange æg lægger Københavns måske mest elskede neonreklame, Irmahønen. 

Men selvom Coop i dag har meldt ud, at samtlige Irma-butikker lukker, så har hønen ikke lagt sit sidste æg. 

For Irmahønen lever videre på taget af bygningen ved Sortedams Dossering i København. 

- Den vil stadig lægge sine æg fremover. Irma-brandet lever videre i form af de hundrede varer, der vil kunne købes i vores butikker, siger informationschef i Coop, Jens Juul Nielsen, til TV 2 Kosmopol. 

På trods af at Irma ikke længere vil eksistere som butik, vil Irmas produkter fortsat bestå som et landsdækkende mærke, hvor et større antal unikke Irma-varer vil kunne fås i alle Coop-supermarkederne. 

Den mest elskede reklame

Derfor har det slet ikke været oppe at vende, at reklamehønen har skullet pilles ned fra taget.

- Vi har hele tiden tænkt, at Irma-brandet skulle leve videre, og det her er jo den mest elskede reklame i København, så vi kunne ikke få nogen bedre branding, siger informationschefen. 

Irma-lukninger er en del af en større omrokering i Coop. Kvickly, SuperBrugsen og Irma skal samles i én kæde, som helt enkelt kommer til at hedde: Coop.

De butikker, der ikke indlemmes i Coop, skal, sammen med Dagli'Brugsen-butikkerne, skifte navn til Brugsen. 

Det er i alt 65 Irma-butikker, der skal lukke. De ni største skal konverteres til en Coop, 28 bliver til 365discount, og de 11 mindste til Brugsen, mens 17 lukker helt.


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik