Stort energiselskab erkender kunde-koks

Der er flere årsager til, at kunder i energiselskabet Andel har haft problemer med hjemmeside og app på det seneste.

Et sammentræf af flere hændelser.

Det har den seneste tid været skyld i, at flere kunder har oplevet problemer med at logge ind på app eller hjemmeside hos energiselskabet Andel Energi, der leverer strøm til størstedelen af Sjælland. 

Det oplyser Kasper Søvsø, der er funktionschef i Andel Energi, til TV 2 Lorry.

"Der er flere årsager. Først og fremmest har krigen i Ukraine påvirket energipriserne på et niveau, der giver markant flere henvendelser end normalt."

"Vi får lige nu 30 procent flere henvendelser end normalt. Det giver et stort pres på alle vores kundeindgange både web, app og telefoner. Alene på appen er mængden af henvendelser steget med over 200 procent," forklarer han i en skriftlig kommentar til TV 2 Lorry. 

Krigen i Ukraine er imidlertid ikke det eneste, der spiller ind på de mange henvendelser. 

Tidligere i maj skiftede energiselskabet nemlig navn fra SEAS-NVE til Andel Energi, og det har også udfordret systemet.

"I sidste uge oplevede vi yderligere, at enkelte kundegrupper fik problemer med at logge ind i forbindelse med en relancering, det skyldtes blandt andet, at rigtig mange aktiveringsmails havnede i kundernes spamfiltre."

quote Når vi ikke kan logge ind, kan vi ikke se de udsving, der er i priserne på strøm. Der er en variabel strømpris, som jeg gerne vil bruge til at se, hvornår jeg eksempelvis skal sætte en vask over

Bettina Hansen, Herlev

"Det har givet et yderligere pres, som vi lige nu er i fuld gang med at afvikle. Vi har folk på overarbejde både aftener og weekender, der arbejder benhårdt for at komme til bunds i den pukkel, der er opstået siden sidste uge. Allerede nu kan mange kunder komme på igen, og vi forventer snart at være tilbage på normalen. Af GDPR-hensyn kan der dog være enkelte kunder, der stadig kan have problemer med at logge ind," siger Kasper Søvsø.

Bettina bruger app til at tjekke pris på strøm

Af både Trustpilot og Facebook fremgår det, at flere kunder har været eller er ramt af udfordringerne.

En af dem er Bettina Hansen fra Herlev.

Hun er særligt frustreret over, at hun ikke har adgang til en prisoversigt i app’en, som giver mulighed for at finde ud af, hvornår strømmen er billigst. Selv anslår hun, at hun har brugt app’en flere gange dagligt siden december sidste år.

- Når vi ikke kan logge ind, kan vi ikke se de udsving, der er i priserne på strøm. Der er en variabel strømpris, som jeg gerne vil bruge til at se, hvornår jeg eksempelvis skal sætte en vask over.

- Hvis jeg kan se, at strømmen er billigst mellem klokken 21 og 22, så kan jeg jo sætte en vask over i det tidsrum og spare nogle penge. Det kan jeg ikke nu, når jeg ikke kan se mit forbrug, siger hun til TV 2 Lorry.

Netop kundernes stigende behov for at følge priserne tæt er da også noget, som man er bevidst om hos Andel Energi.

”Der er ingen tvivl om, at de stigende energipriser i høj grad påvirker behovet for at følge priserne tæt. Derfor er vi i dag begyndt at lægge priserne ud på vores hjemmeside, så man alle kan følge med i prisudviklingen også uden at være logget ind," siger Kasper Søvsø til TV 2 Lorry. 


Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik

Oversigt

Seneste nyt

    Overblik

    Overblik